Voor- en buitenschoolse opvang

Op de Plevier wordt de peuterspeelzaal, voor- en buitenschoolse opvang aangeboden door KindeRdam.

Peuterspeelgroep

De peuterspeelgroep is een speelse voorbereiding op het basisonderwijs en wij voorzien daarin met de peuterspeelgroep ’t Kapoentje op onze school. Voor veel peuters is de peuter(speel)groep de plaats waar zij voor het eerst in een grote groep zijn met andere peuters en andere volwassenen dan hun ouders. Het is dan vaak ook een grote stap en daar wordt goed op ingespeeld door de leidsters. Samen leren spelen, samen leren delen, weerbaarder worden, luisteren, vertellen en liedjes zingen in de kring, knutselen en spelletjes doen. Er is zoveel te doen en te leren! Daarbij is eer goed contact met de kleutergroepen van de Plevier en doen de oudste peuters samen met hun leidster af en toe lessen mee in de kleutergroepen om zo een soepele overgang naar de basisschool te stimuleren.

Voor- en buitenschoolse opvang

De groep op onze school heet BSO Sterrenplein. BSO Sterrenplein besteedt dagelijks, net als school, aandacht aan sport en spel. De kinderen spelen veel buiten op de verschillende pleinen. De groepsruimten van BSO Sterrenplein zijn zo ingedeeld dat het de kinderen uitnodigt tot allerlei spelactiviteiten. De kinderen kunnen een keuze maken uit verschillende activiteiten. Bij BSO Sterrenplein vinden ze het belangrijk dat de kinderen zich bij hen thuis voelen, in een veilige omgeving. Na het ophalen uit de groepen eten en drinken de kinderen iets met elkaar en dan kiezen vervolgens zelf wat ze willen doen. Doordat de BSO zich in het schoolgebouw bevindt is er goed contact met het schoolteam.

BSO Sterrenplein heeft twee basisgroepen voor kinderen van vier tot en met acht jaar. Kinderen die negen jaar worden, stromen door naar de 9+ groep die is gevestigd op BSO Oaseplein. Zij worden door een pedagogisch medewerker uit school gehaald of mogen met toestemming van ouders zelf naar de BSO fietsen.

Meer informatie over de peuterspeelzaal, kinderopvang of buitenschoolse opvang of het aanmelden van uw kind, kunt u vinden www.kinderdam.nl of neem contact op met onze afdeling Klantadvies via 010 – 44 300 36 of klantadvies@kinderdam.nl.