Ons onderwijs

Onderwijs

Onze visie komt tot uiting aan de hand van vier pijlers waarnaar wij ons onderwijs vormgeven.

Pijler 1: Sportieve basisschool

Wij zijn een sportieve basisschool waarbij veel aandacht is voor bewegingsonderwijs en het ontwikkelen van een gezonde levensstijl. Daarbij leggen wij een sterke nadruk op sportief gedrag waarbij samenwerken, tolerantie, fair play en zelfredzaamheid belangrijke onderdelen zijn. Wij zijn ervan overtuigd dat het besteden van grote aandacht aan het sportieve aspect een positief effect heeft op de prestaties op cognitief gebied.

Pijler 2: Persoonlijke ontwikkeling

Kinderen verschillen van elkaar in de manier en snelheid van leren. Daarom hanteren wij als lesmodel het Directe Instructie Model. Er zit een duidelijke structuur in de les en ieder kind krijgt de instructie die het nodig heeft. Daarbij vinden wij het belangrijk dat kinderen hun talenten kunnen ontdekken, ontplooien en ontwikkelen. Wij stemmen het aanbod voor het leren en beleven van creatieve, muzikale en technische activiteiten dan ook af op de behoefte van het kind

les_onderwijs

Pijler 3: Rekenen, taal, lezen en schrijven

Een goede beheersing van de basisvaardigheden rekenen en taal (lezen en schrijven) is van belang voor het kunnen functioneren in de samenleving. Als school leggen wij hier dan ook onze focus op om zo ieders kansen te vergroten in het schoolsucces, maar ook in de latere loopbaan

Pijler 4: Samenwerken (met leerlingen, ouders en in de wijk)

Samen dragen wij de verantwoordelijkheid voor de ontwikkeling en welbevinden van kinderen en als school streven wij daarom een sterke samenwerking tussen leerling, ouders en de school na. Samen werken wij met partners in de wijk om kinderen te laten zien dat zij onderdeel zijn van een bredere maatschappij en biedt het ook kansen om kinderen zo goed mogelijk in hun onderwijsbehoeften te kunnen voorzien.