OBS De Plevier

De Plevier: jouw stap naar persoonlijke ontwikkeling

directie@obsdeplevier.nl

Plevier 97-99

Hoogvliet Rotterdam

Maandag t/m vrijdag

directie@obsdeplevier.nl

Plevier 97-99 3191GA Hoogvliet

Zuid-Holland

Maandag tot en met vrijdag

Onze school

OBS de Plevier

De Plevier is een openbare basisschool, centraal gelegen in de kindvriendelijke wijk Boomgaardshoek in Hoogvliet. Wij maken onderdeel uit van Stichting BOOR dat staat voor Bestuur Openbaar Onderwijs Rotterdam. Wij streven naar een veilige en vertrouwde school voor alle leerlingen. Veel waarde wordt door de school dan ook gehecht aan een klimaat met veel structuur en rust. OBS De Plevier staat voor een veilig pedagogisch klimaat waarin iedereen, ongeacht cultuur, overtuiging of achtergrond welkom is. De school besteedt dan ook veel aandacht aan gedrag. Elkaar helpen en respect hebben voor een ander zijn wezenlijke onderdelen tijdens de lessen en dat begint al bij de start van de dag waarbij de leerlingen hun leerkracht groeten met een hand.

Naschoolse activiteiten

We besteden tijdens en na school aandacht aan persoonlijke ontwikkeling. Dit doen wij na school door het aanbieden van veel verschillende gratis activiteiten. Zo bieden onze gymleerkrachten extra gymlessen aan voor alle kinderen en heeft onze muziekleerkracht een koor gevormd met kinderen uit de groepen 3 t/m 8. Ook gaan wij samenwerkingsverbanden aan met partners in de wijk. Zo verzorgt Dansschool Marleen danslessen bij ons op school en verzorgt een yogalerares kinderyoga aan alle groepen. Waarbij kleuteryoga tijdens schooltijd gegeven wordt aan alle kleutergroepen. Daarnaast werken wij samen met INDIGO. Zij verzorgen leuke trainingen en activiteiten voor kinderen die kunnen groeien in hun sociale vaardigheden en weerbaarheid. Te denken valt aan de training Rots & Water of Piep zei de Muis.

kinderen_lunch