Basisschool De Plevier

De Plevier is een openbare basisschool in Hoogvliet. Onze school profileert zich daarbij al jaren als sportieve basisschool.

OVER ONS

slider_plevier

Sportieve basisschool

Daarbij besteden wij niet alleen aandacht aan bewegingsonderwijs, maar ook aan gezonde levensstijl voor kinderen

OVER ONS

Welkom op De Plevier!

Vanaf augustus 2023 starten wij in een prachtig nieuw schoolgebouw op onze oude vertrouwde locatie. Wij verwelkomen u dus graag weer op Plevier 97-99!

Sportieve basisschool

Wij zijn een sportieve basisschool. Daarbij leggen wij tevens een sterke nadruk op sportief gedrag. Wij zijn ervan overtuigd dat het besteden van aandacht aan het sportieve aspect een positief effect heeft op de prestaties op cognitief gebied.

Persoonlijke ontwikkeling

Kinderen verschillen van elkaar in de manier en snelheid van leren. Daarom krijgt ieder kind bij ons de instructie die het nodig heeft. Daarbij laten wij kinderen hun talenten ontdekken, ontplooien en ontwikkelen op sportief,  muzikaal en creatief vlak.

Rekenen en taal

Een goede beheersing van rekenen en taal (lezen en schrijven) is van belang voor het kunnen functioneren in de samenleving. Als school leggen wij hier dan ook onze focus op om zo ieders kansen te vergroten in het schoolsucces, maar ook in de latere loopbaan.

Samenwerken

Samen dragen wij de verantwoordelijkheid voor de ontwikkeling en welbevinden van kinderen en als school streven wij daarom een sterke samenwerking na met leerlingen, ouders en de wijk.

Schooltijden

Meer informatie over de schooltijden bij De Plevier.

Sporten

Meer informatie over een gezonde levensstijl door middel van sport.

Ziekmelding

Meer informatie over het ziekmelden van uw kind.

Opvang

Meer informatie over Kinderdam voor- en buitenschoolse opvang.

Vakantieplanning

Meer informatie over de vakantieplanning.

Meer informatie over het aanmelden van uw kind.

" Jouw stap naar persoonlijke ontwikkeling "

Wij streven naar een veilige en vertrouwde school voor al onze leerlingen. Veel waarde wordt door ons dan ook gehecht aan een klimaat met veel structuur en rust, waarbij er ruimte geboden wordt aan de individuele ontplooiing. Het team van De Plevier is continu in ontwikkeling om kwalitatief sterk onderwijs te verzorgen aan de leerlingen op onze school.

Basisschool De Plevier heeft

Leerlingen

Teamleden

App en schoolgids

Maak een afspraak

Alle velden zijn verplicht

Bent u op zoek naar een basisschool voor als uw kind 4 jaar wordt?